klik sini ye..

Khamis, 9 Julai 2015

Belajar di PSMZA

Dapat tawaran belajar di PSMZA

mase ni aku tengah kerja menjahit dekat kg Bukit,Chendering...balik rumah...orang rumah cakap ada surat sampai....buka-buka dapat surat tawaran ke Politeknik Sultan Mizan Zainal Abidin...Jurusan diploma Engineering Electrical Communication (DEP).

permulaan nak masuk belajar 

mula-mula nak masuk belajar tu bukan main lagi perasaan aku rasa ketika itu...takut ada..suka ada...bukan apa perasaan kena berpisah daripada mak ayah maklumlah sebelum ni bukan selalu berpisah jauh...hakikatnya rumah aku bukanlah jauh sangat pon....tiap minggu  dapat balik rumah..hehehhheheh......berterima kasih sangat dekat ayah aku sebab kalau bukan kerana ayah aku yang beria nak lihat aku masuk belajar tak de nya aku belajar sekarang...
semua persiapan dokumen-dokumen semua ayah aku yang persiapkan....tinggal aku pergi je hari pendaftaran ......apepon..terima kasih sangat-sangat dekat ayah kerana ayah aku masih di PSMZA....

kemasukan aku ke politeknik pada sesi DIS 2012
pada 9.12.2012 pada hari pendaftaran .. bermulanya aku sebagai Pelajar politeknik 
selama seminggu pada minggu suaikenal aku telah mula mendapat teman-teman baru...seminggu itu aku dapat mengenali bermacam-macam sikap dan ragam manusia .......
perasaan dalam seminggu tu aku biarkan jer...hahahah....sebab alaaa....seminggu je pon.....kene denda ke ape ke aku biarkan jer.....hehehehe...

dalam kelas aku hanyalah 8 perempuan dan 7 lelaki..semuanya 15 orang ....
masa semester 1 selalu aku cakap nak berhenti nak berhenti sebab tak dapat nak follow ....tapi mak ayah aku bagi semangat ..jangan berputus asa....alhamdulillah....akhir semester aku tengok result exam OK.....xde repeat.. aku teruskan juga...

sekarang aku dah berani bercakap depan orang ramai...kalau zaman sekolah dulu time ada perbentangan jangan haraplah berani ..selalu nak larikan diri........(perasaan malu sangat-sangat)nak-nak masa jadi pengawas dulu selalu kena cakap depan...takotnya hanya ALLAH yang tahu...ketar badan ...tapi terpaksa sebab da giliran ..kena hadapi jugak...
tapi sejak masuk poli aku da mula berani....


dan sesampailah sekarang 
walaupun kini kelas asal da tinggal 13 orang ..

huh......!!!! 
x sangka akhirnya aku dah masuk semester 6 sebagai pelajar di Politeknik Sultan Mizan Zainal Abidin (PSMZA)  alhamdulillah kerana aku tetap bertahan sehingga kini..
dengan nasihat keluarga dan rakan-rakan .....
dulu aku ingatkan aku x dapat nak follow jurusan nie....tapi berkat usaha ..doa ..berkat kedua mak ayah aku dapat mengikuti ...

dan kini aku sibuk dengan urusan project 2 

doakan kejayaan aku dan rakan-rakan moga nanti kita dapat konvo sama-sama...
kalau nak sesuatu kejayaan tu kenalah sabar dan berusaha....
katakan BOLEH!!!!!!!







Tiada ulasan:

Catat Ulasan